Växtgaranti och Reklamation
Etablerings/växtgaranti
För samtliga växtgrupper innebär vår garanti att du ska få en frisk och sortäkta planta.
Etableringsgaranti gäller fleråriga växter såsom prydnadsträd, buskar, häckplantor, barrväxter rododendron, azaleor, klängväxter, fruktträd och bärbuskar.
Om du misslyckas med någon växt, trots att du följt våra planteringsråd och skötselanvisningar, skall du låta växten/växterna stå och kontakta oss.
Reklamation omfattar inte perenner, krukväxter och sommarblommor.
Reklamationen gäller inte växter
Som är prisnedsatta
Skadats vid transport eller plantering
Fått bristfällig eller felaktig skötsel, som t.ex. felaktig vattning/placering
Som planterats i kärl, krukor eller liknande
Som efter plantering fått sjukdomar, skadedjurs- eller viltangrepp
Som drabbats av vinterskador eller tjältorka
Vintergröna växter som planterats efter sista september, då de ofta får vinterskador
Vissnesjuka på storblommig klematis
Buxbom som drabbats av buxbomsjuka, svampsjuka Cylindrocladium buxicola efter plantering
Det är viktigt att plantering av växter och skötsel under etableringen utförs på rätt sätt. Känner du dig osäker så kontakta oss på butik@gronkvistblommor.se eller 0431-73300 ( välj butik Båstad).
Om inte plantering eller skötsel under etableringen sker på rätt sätt, eller med rätt förutsättningar täcks inte växten av vår etableringsgaranti.
Vid reklamation skall alltid giltigt kassakvitto och planta/plantor visas upp.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och färgavvikelser på skyltmterial och etiketter.
Reklamation
Snittblommor: Inom 24 timmar
Krukväxter: Inom 72 Timmar
Vid eventuell reklamation måste du alltid ta med dig blomman och giltigt kassakvitto.